sunnuntai 15. helmikuuta 2015

In fact I feel whole lot better

Mulla tuli kuukausi täyteen Australiassa lauantaina. Mitä ihmettäääää, aika menee niin nopeasti! Huomenna alkaa taas uus työviikko, vaikka musta tuntuu että just vasta lopetin työt perjantai-iltapäivällä.

Mulla on ollut aika super kivat 2 viikonloppua takana josta en oo ehtinyt vielä tulla kertomaan. 
Viime perjantaina lähdettiin Sinnan ja Siirin kanssa ulos, ja se oli itseasiassa mun eka kerta täällä. Sitä ennen olin juonut viimeksi mun läksiäisissä Suomessa, ja noh niiden jälkeen teki kyllä ihan hyvää rauhottua hetki... :D
No kuitenkin, viime perjantaina Sinna tuli meille töidensä jälkeen, meiän perhe oli tilannut thaikkuruokaa dinneriksi joten syötiin masut täyteen, laittauduttiin ja lähdettiin Scaboroughiin. Perun kaikki sanani siitä, että julkinen liikenne toimii täällä. Joka toinen bussi ei tule, tai sitten tulee mutta n 30 min myöhässä. Päästiin kuitenkin perille ja kierrettiin siinä muutama baari ennenkuin asetuttiin aloillemme yhteen paikkaan. Täällä tuntuu kaikki paikat menevän ihmeen aikasin kiinni, ja sekin baari taisi sulkea ovensa jo 12 yöllä, joten käytiin hakemassa ruokaa ja mentiin Scarboroughin rantaan istumaan. Siinä pyöri aluksi jos jonkinmoista kummajaista, mutta loppujen lopuksi joku yksinäinen uusiseelantilainen löysi meidät ja jäätiin siihen hengailemaan vaikka kuinka moneksi tunniksi. Sinna tuli meille yöksi ja me käveltiin keskellä yötä kotiin sieltä rannasta, koska täällä julkinen liikenne ei pahemmin öisin kulje. Meni varmaan tunti siinä pikku lenkissä, mutta eipähän ainakaan tarvinnut yksin tallustaa.


Sunnuntaina lähdettiin Siirin kanssa aamusta mun rakkauskaupunkiin Fremantleen. Kierreltiin kauppoja, käytiin (taas) jossain vanhassa vankilassa, pyörittiin ympyrää monta tuntia ja lähdettiin takaisin cityyn. 
Oltiin ostamassa 7/11:stä kahvia, kun joku rändöm mies tuli ja kosi mua keskellä Perth Cityä, en tiedä oonko koskaan ollut niin hämmentynyt elämäni aikana, mutta kieltäydyin kauniisti ja koitin parhaani päästä siitä koko tilanteesta vaan äkkiä pois :D




Työviikko meni ihan sairaan nopeesti, mulla oli keskiviikkona vapaapäivä kun I oli koulussa ja E päivähoidossa, makasin takapihan altaalla ja kävin shoppailemassa Siirin kanssa. 
Perjantaina vein tytöt Cityyn, käytiin ensin hostäidin työpaikalla vierailemassa, jonka jälkeen meidän piti mennä katsomaan jotain Giants -kulkuetta mutta se on yli tunnin myöhässä ja tyttöjen piti päästä nukkumaan joten päätin vaan suosiolla missata sen ja lähteä kotiin laittamaan molemmat kiukkupussit nukkumaan. 

Töiden jälkeen kävin Liquorlandissa hakemassa juotavaa ja lähdin rantaan hengailemaan. Kävin yöllä kotona nukkumassa ja aamulla menin taas takaisin. Yöllä istuin siellä ja mietin, millasta olisi olla Suomessa. Siellä on kylmä, eikä todellakaan toivoakaan että voisin joka perjantaiyönä vaan hengailla rannalla ihanien ihmisten kanssa juomassa ja pitämässä hauskaa. Tuijotin merta ja tajusin, miten onnellinen oonkaan täällä.  
Päivääkään en vaihtaisi pois, ja vaikka mulla olikin aika kamala alkuviikko ja itkin ensimmäiset itkuni, niin en oo katunut hetkeäkään sitä päätöstä, että lähdin. Oon taas alkanut olemaan se Linda, joka nauraa kaikelle ja ei millekkään, se joka ei stressaa turhasta ja tekee sitä, mikä sillä hetkellä hyvältä tuntuu. Mä oon taas oma itseni, ja se on parasta. Mulla on jopa pyörinyt sellanen ajatus ekaa kertaa mielessä, että lähtisin pidentämään mun viisumia toiselle vuodelle. Mutta en tiedä, tosiaan oon ollut täällä kuukauden niin eiköhän mieli kerkeä vielä tässä 5-8 kuukauden aikana muuttua muutamaan kertaan.

Eilen ystävänpäivänä käytiin Siirin kanssa ostamassa kaupasta sikana herkkuja ja tultiin meille kattomaan Sinkkuelämää uusintoja telkkarista ja juoruamaan, kun mun hostit oli kavereidensa kanssa syömässä kaupungissa. 
Tänään oon tehnyt niinkin paljon kaikkea, että aamulla kun heräsin, söin ja nappasin pyyhkeen ja menin altaalle ja makasin siellä seuraavat 5 tuntia. Siisti päivä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)