maanantai 19. tammikuuta 2015

Almost 1 week in Perth

Mun ensimmäinen varsinainen työpäivä on nyt ohi, ja fiilikset on vieläkin hyvät! Tytöt päästi mut onneksi niin helpolla, ettei mun tehnyt mieli juosta ovesta ulos laukut kainalossa. 
Eikä tää päivä nyt muutenkaan ollut mitenkään erityisen ihmeellinen, joten en nyt ala erikseen erottelemaan, että mitä ollaan tehty ja mihin kellonaikaan. Käytiin uimassa ja E:n ollessa päikkäreillä me katottiin I:n kanssa Frozen. Kaikki on kehunut sitä niin paljon, siis jopa ihan aikuiset ihmiset, että kai munkin oli jo aika katsoa se. I oli ihan innoissaan kun kerroin, että Suomessa oikeesti näyttää aikalailla siltä. Okei, lukuunottamatta mitään vuoristoja tai isoja linnoja, mutta kuitenkin. Lunta, alastomia rumia puita ja poroja. 
Leffan jälkeen yritin muistaa, miten paperista leikataan hienoja lumihiutaleita, mutta no joo ne mun väkerrykset näytti kyllä kaikelta muulta. Näytin ne myöhemmin E:lle ja kysyin, että tiesikö se mitä ne on, niin sain vaustaukseksi vain että "öö, paperia?" haha, eli jopa 2 vuotiaan mielestä epäonnistuin täysin tehtävässäni. Katon netistä miten niitä tehdään ja aion onnistua tässä!! 
Aika nopeesti perheen äiti tulikin jo kotiin ja menin altaalle vielä hetkeksi makoilemaan. 


Viikonloppuna mulla oli vapaata ja kerkesin vähän katella ympärilleni. Lauantaina heräsin yliaikasin tavoistani poiketen ja hetken hengailtuani kotona, lähdin lähimpään kauppakeskukseen kiertelemään kauppoja. Löysin maailman söpöimmän mekon, mutta mulla ei oo tietenkään kyllä edes kuvaa siitä, joten ehkä se vielä joku päivä löytää tiensä mun päälle ja tänne asti. Halusin tosiaan välttämättä kävellä kaupoille ja takaisin, joka ei sitten ollutkaan taas mikään paras idea ikinä, kun ulkona oli +38 astetta lämmintä ja kellokin oli mukavasti siinä 12-1 paikkeilla kun lähdin sitä kilometrin matkaa kävelemään takaisin, luulin että kuolen. Selvisin kuitenkin hengissä ja makasin muistaakseni koko loppupäivän altaalla. Lupasin illan olla kotona, että hostvanhemmat pääsi ulos syömään, ja loppuillan ihmettelin australialaisia kanavia telkkarista. 




Sunnuntaina olin aamulla perheen kanssa City Beachilla, käytiin lounaalla rantaravintolassa (onko toi ees oikee sana?), pyörähdin nopeasti kotona ja lähdin kaupunkiin treffaamaan yhtä toista suomalaista au pair tyttöä, ja pääsin vähän(tai ainakin kovasti yritin) perille tästä koko paikasta. Ja koska mun tuurilla junat ei kulkeneet ollenkaan siihen suuntaan, olin ihan hukassa tuolla juna-asemalla enkä saanut mun "bussikorttia" millään ladattua ja oli super kuuma ja ja ja no kuitenkin onneksi joku mukava australialainen auttoi mut oikeeseen bussiin millä pääsin perille cityyn. Ja koska oon niin hirveen viisas, päätin laittaa mun uudet Vansit jalkaan ja kävellä n. 100km niin mulla on nyt niin kipeet rakkulat kantapäissä että ei toivoakaan muista kuin varvassandaaleista muutamaan päivään. 
Kuitenkin, kaupunki oli ihana, sää täällä on vaan täydellinen joka päivä ja oon vaan niin ilonen siitä, että oon täällä. Ei muuta. 
Paitsi se että kaikki kuvat on otettu iPhonella ja tiedän että ne on kauheita mutta vaikka kuinka haluaisin, en jaksa keskittyä niihin kovinkaan paljoa jotennn... Try to live with that.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)