maanantai 4. toukokuuta 2015

We all thought that we'd hop to the plane for greener grass

Hups, on taas aika päässy vähän vierähtämään viime kerrasta. Oon avannut tän sivun kirjottaakseni jotain noin sata kertaa, mutta jokaisella kerralla kahden rivin jälkeen oon vaan poistanut koko jutun. Syytä siihen ei oikeen ole, en vaan tiedä mitä sanoisin. Täällä tapahtuu kokoajan jotain, mutta sitten ei kuitenkaan mitään. Tää pallonpuolisko on tehnyt musta täysin eri ihmisen, joka olin vielä viime vuonna. Kai on vaan tuntunut helpommalta olla tulematta tänne kohtaamaan sitä totuutta, mutta toisaalta taas mä niin kovasti haluan kirjottaa. Sehän nyt on tietysti sanomattakin selvää, että ihan kaikkea tännekään ei oo ihan soveliasta kertoa :D



Joka tapauksessa, yritän nyt jotenkin yrittää muistaa, mitä täällä on tapahtunut kahden viime kuukauden aikana.
Noh, ainakin ne synttärit mistä oon tännekkin viimeisenä panikoinut on nyt juhlittu (Siinä 1,5kk sitten...). Vuosia tuli mittariin se 21 joka ei enää tunnukaan loppujenlopuksi niin pahalta. Siitä asti kun täytin 19, oon potenut hirveetä ikäkriisiä. MIKSI? Näköjään mulla meni 2 vuotta tajuta, että mulla ei oo mihinkään kiire, elämä on tässä ja nyt. Mä kerkeen istua koulussa ja töissä vielä monen vuoden päästä, mutta tätä, mitä mulla on nyt, en saa takaisin kun kerran täältä lähden, joten miksi stressaisin nyt asioista, mille en kuitenkaan tällä hetkellä voi tehdä yhtään mitään? Selvästi siinä puolisen vuotta sitten lähteminen oli jostain syystä paras vaihtoehto ja täällä ollaan, niin ollaan nyt sitten täysillä ja niin pitkään kun voidaan. Joka tarkoittaa siis sitä, että mun "max. 6kk Australiassa" muuttuikin hyvin nopeesti "vähintään 12kk Australiassa". Enköhän mä sen jälkeen oo valmis lähtemään. Minne? Sitä mä en vielä tiedä.

Mulla on mennyt viimenen viikko vähän yksinolon totuttelemiseen. Pääsiäisen pitkän viikonlopun asuin Siirillä, ja sen jälkeen Siiri muuttikin meille melkein 3 viikoksi, kunnes sen oli aika palata Suomeen. Syitä tähän en ala avaamaan täällä, koska se nyt ei sinänsä oo mun asia alkaa niitä kertomaan. Meidän melkein kuukauden mittaiseen 24/7 toistemme kanssa elämiseen mahtui kyllä vaikka minkälaisia seikkailuja ja itkuhan siinä sitten tuli kun Siiri lähti ja mä jäin oman onneni nojaan Perthiin. Okei, on mulla muitakin kavereita mutta kyllä mulla on ikävä mun Sirpaa :( Kun Siiri lähti perjantaina, mä lähdin lauantaiaamuna pienelle roadtripille pohjoseen päin (koitan kirjottaa siitä oman juttunsa), joten siinäkin vältin yksinolemisen taas kahdeksi yöksi.



Mitäs muuta? Oon tässä välissä kerenny käydä ottamassa uuden tatuoinnin, nähnyt elämäni ensimmäiset kengurut luonnossa, nähnyt PINGVIINEITÄ!!!! tosin eläintarhassa mutta silti, ne on mun elämäni rakkaus. Oon viettänyt 2 viikonloppua keskenään lasten kanssa kotona. Oon tuhlannut liikaa rahaa vaikka mun pitäs säästää Syyskuun reissua varten, oon shoppaillut ja käyny ulkona liian monta kertaa, mutta kerrankos sitä eletään ;) Mun tietokone myöskin tosian hajos, esc-näppäimen päälle kaatui kynsilakanpoistoainetta ja nyt N kirjainta painessa tulee NY ja T kirjainta painaessa tulee BT ja O kirjaimen käyttö on lähes mahdotonta koska se painaa jostain syystä alas osoittavaa nuolinäppäintä samaa aikaa. Fuck logic, noi kirjaimet ei selvästikkään oo lähelläkään tosiaan koko näppäimistössä ja sitä poistoainetta kaatui ainoastaan esc-näppäimelle. Tää on tätä mun elämää. Tietysti myös mun kaikki salasanat sisältää kaikkia noita kirjaimia niin oon kyllä saanut laittaa aivot koetukselle keksiessäni, miten ylipäätään pääsisin avaamaan mun koneen. Onneksi mulla on myös tabi.

Tosiaan Perthissä tulen viettämään seuraavat 4 kuukautta ja Syyskuun alussa saan vieraan kotisuomesta mun kanssa reissamaan East Coastille kunnes Lokakuun lopussa asettaudun taas hetkeksi aloilleni Melbourneen ja se mitä tapahtuu sen jälkeen on vielä mullekkin mysteeri. Ehkä mua odottaa Suomen ihana talvi ja ikuiset hyvästit Australialle, Skotlantiinkin oon saanut kutsun ja kyllähän mulla ois vähän ikävä Baliakin.
Tässä teille nyt vähän kaikkea ja ei oikeen mitään, ainakin tiedätte että täällä ollaan hengissä! Pusuja x


Happymeee(al) hahhaha

2 kommenttia:

  1. Tykkään tästä blogista, ja erityisesti ku ois itekin tarkotus lähtee au pairiks Australiaan :) Luin tota au pair@australia -postausta, ja ihmettelen miten ootte päässy noin halvalla lentolipuissa, eli mitä kautta oot(te) lentäny ja millä lentoyhtiöllä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)
      Mä ostin mun lennot Kilroyn kautta, ja hinnat on siis yhdensuuntaisten lentojen hinnat! En ostanu ollenkaan paluulippua koska en tienny millon ja mistä palaan Suomeen joten sen takia saattaa kuulostaa että päästiin halvalla lentojen kanssa! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)